Przeprowadzenie analizy oraz opracowanie ankiet w procesie wdrożenia Lokalnej Strategii Rozwoju LGD Dolina rzeki Grabi 2014-2020 w ramach Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007–2013; oś IV: „Leader” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich.

 

 

Lokalna Grupa Działania „Dolina rzeki Grabi”, zwana dalej „Zamawiającym” lub „LGD” realizując Lokalną Strategię Rozwoju w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007–2013; oś IV: „Leader” Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich, zwraca się z zapytaniem ofertowym na przeprowadzenie analizy oraz opracowanie ankiet w procesie wdrożenia Lokalnej Strategii Rozwoju LGD Dolina rzeki Grabi 2014-2020.

Rozdział 1
Opis przedmiotu zapytania ofertowego


Przedmiotem zamówienia jest analiza obszaru Lokalnej Grupy Działania „Dolina rzeki Grabi” pod kątem priorytetów wsparcia w okresie 2014-2020 oraz ocena skuteczności przeprowadzonego procesu wdrożenia aktualnej LSR na lata 2007-2013 oraz adekwatności zrealizowanych i zaplanowanych w Lokalnej Strategii Rozwoju priorytetów wsparcia związanych z jej wdrożeniem. Wyniki badania mają służyć:

  • planowaniu efektywnych priorytetów wsparcia w okresie 2014 – 2020 oraz
  • wypracowaniu adekwatnych narzędzi wdrażania Lokalnej Strategii Rozwoju w kolejnej perspektywie.

Przedmiot zamówienia zostanie zrealizowany w dwóch etapach.

Etap I obejmuje opracowanie ankiety w celu analizy obszaru LGD pod katem priorytetów wsparcia w okresie 2014-2020.

W celu uzyskania danych niezbędnych do realizacji ankiety, Wykonawca powinien zapoznać się oraz przeprowadzić ewaluację z postępów w realizacji LSR w zakresie analizy danych zastanych, które zastaną udostępnione przez Zamawiającego, w szczególności sprawozdań składanych przez Zamawiającego do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego, ankiet monitorujących - dane sumaryczne Zamawiającego; danych tabelarycznych z wdrażania LSR otrzymywanych z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.

W ramach realizacji Etapu I Wykonawca przygotuje i przeprowadzi:

  • 1 grupę fokusową składającą się z pracowników biura LGD w następujący sposób: przeprowadzenie/moderowania spotkania z grupą fokusową oraz sporządzenie protokołu z przebiegu badania oraz przeprowadzenie analizy i wyników badania. Grupa fokusowa będzie prowadzona przez eksperta. Spotkanie co najmniej 3 osób – 2 godz. spotkania.
  • 3 fokusów z udziałem eksperta i jednym przedstawicielu Zarządu lub Rady LGD, w czasie 1 godz.

Minimum metodologiczne obejmuje opracowanie ankiet audytoryjnych w ilości reprezentatywnej względem ilości mieszkańców obszaru LGD. Ankieta powinna być skonstruowana w taki sposób, że możliwe będzie zamieszczenie jej przez LGD na stronie internetowej.

Etap II obejmuje opracowanie wniosków wynikających z przeprowadzenia ankiet oraz analizę danych wraz z podsumowaniem i wskazaniem wariantów oraz sposobów rozwiązania opisanych problemów.

Raport końcowy powinien dać jednoznaczne, wyczerpujące odpowiedzi na wszystkie postawione cele badania i pytania badawcze oraz powinien zawierać:

  1. Stronę tytułową i spis treści;
  2. Streszczenie zawierające wszystkie najważniejsze wnioski;
  3. Wprowadzenie (opis przedmiotu, głównych założeń i celów analizy);
  4. Opis zastosowanej metodologii (koncepcji i zastosowanych metod badawczych);
  5. Opis wyników badania oraz ich analizę i interpretację z uwzględnieniem wyników ankietyzacji oraz porównania wyników ankietyzacji z wynikiem pracy zespołu LSR.

Wyszczególnione powyżej materiały, w tym ankiety muszą być zgodne z zasadami wizualizacji Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz muszą być przygotowane w języku polskim.

Raport końcowy dostarczony będzie w wersji elektronicznej oraz w wersji papierowej – szt. 2.

Zamawiający dokona odbioru raportu w ciągu 2 tygodni od przedstawienia raportu końcowego.

Przedmiot zapytania ofertowego winien być wykonany z należytą starannością

i zastosowaniem wiedzy i umiejętności niezbędnych do jego wykonania.

Wykonawca zobowiązany jest do realizowania przedmiotu zamówienia zgodnie z przekazanymi wskazówkami oraz jego terminowego wykonania, umożliwiającego Zamawiającemu akceptację zamówienia a Wykonawcy terminowe jego wykonanie.


Rozdział 2
Termin realizacji zamówienia


Wykonanie przedmiotu umowy w zakresie etapu I: od dnia 22 grudnia 2014 r. do dnia 30 marca 2015 r. oraz w zakresie Etapu II: od dnia 1 kwietnia 2015 r. do 30 maja 2015 r.


Rozdział 3
Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków
  1. O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy którzy:

    1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności w zakresie odpowiadającym profilowi zamówienia, zgodnie z wymogami ustawowymi. Zamawiający nie precyzuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.

    2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia.

    Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), należycie wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje) co najmniej dwa zamówienia odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia jak określony w Zapytaniu ofertowym. Wykonawca musi potwierdzić ich należyte wykonanie, poprzez przedstawienie odpowiednich dokumentów wystawionych przez zamawiającego lub odbiorcę dostawy.

    3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Zamawiający nie precyzuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.

  2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków.

  3. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo w formie pisemnej (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) należy dołączyć do oferty.

  4. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunki określone w Rozdziale 3 pkt. 1 musi spełniać co najmniej jeden wykonawca lub wszyscy wykonawcy łącznie.

  5. Zamawiający dokona oceny spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczeń i dokumentów złożonych przez wykonawcę wraz z ofertą, wymienionych i opisanych w Rozdziale 4 Zapytania ofertowego metodą warunku granicznego - spełnia/niespełna.

  6. Zamawiający wykluczy z postępowania wykonawców, którzy nie wykażą spełniania warunków udziału w postępowaniu.


Rozdział 4
Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania.
  1. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, określonych w Rozdziale 3 oraz wykazania braku podstaw do wykluczenia, wykonawcy muszą złożyć wraz z ofertą następujące oświadczenia i dokumenty:

    1) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie określonym w Rozdziale 3 zawarte w załączniku nr 2 do zapytania ofertowego.

    2) Wykaz wykonanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców.

    3) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.

    4) Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.

    5) Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

  2. Jeżeli wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie takich podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.


Rozdział 5
Informacja o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywanie oświadczeń lub dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z Wykonawcami
  1. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informację należy składać w formie pisemnej.
  2. Zamawiający dopuszcza porozumiewanie się drogą pocztową, elektroniczną. Dokumenty przekazane droga elektroniczną uważa się za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotarła do adresata przed upływem wyznaczonego terminu. Fakt ich otrzymania każda ze stron niezwłocznie potwierdza.
  3. Osobą uprawnioną do kontaktowania się z Wykonawcami i udzielania wyjaśnień dotyczących przedmiotu zamówień jest: Justyna Tarka, tel. 43 676 21 30, e-mail: j.tarka@dolinagrabi.pl

Rozdział 6
Termin związania ofertą


Wykonawca jest związany ofertą przez okres 30 dni liczonych od daty upływu terminu do składania ofert.


Rozdział 7
Opis sposobu przygotowania oferty.
  1. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
  2. Zamawiający nie dopuszcza możliwość składania ofert częściowych.
  3. Zamawiający nie dopuszcza możliwość składania ofert wariantowych.
  4. Wykonawca ponosi wszystkie koszty związane z przygotowaniem, złożeniem oferty.
  5. Oferta wraz ze stanowiącymi jej integralną część załącznikami powinna być sporządzona przez Wykonawcę ściśle według postanowień niniejszego zapytania.
  6. Oferta musi być napisana w języku polskim, na komputerze, maszynie do pisania, ręcznie długopisem lub niezmywalnym atramentem.
  7. Wykonawca może zastrzec, że dokumenty dołączone do oferty stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. W takim przypadku dokumenty te powinny zostać przekazane w formie umożliwiającej zachowanie ich poufności wraz z oświadczeniem na piśmie, że informacje w tym zakresie stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa i nie mogą być ogólnie udostępnione.
  8. Wszelkie zmiany i poprawki powinny być parafowane przez osobę (osoby) podpisujące ofertę i opatrzone datami ich dokonania.
  9. Przed upływem terminu składania ofert wykonawca może wprowadzić zmiany do złożonej oferty. Zmiany winny być doręczone zamawiającemu na piśmie przed upływem terminu składania ofert. Oświadczenie o wprowadzeniu zmian powinno zawierać dodatkowe oznaczenie: ZMIANA OFERTY.

 

Rozdział 8
Miejsce i termin składania oraz otwarcia ofert
  1. Ofertę należy zapakować w nieprzeźroczystą kopertę.
  2. Koperta powinna być zaadresowana do Zamawiającego oraz oznakowana następująco: „Oferta na przeprowadzenie analizy oraz opracowanie ankiet w procesie wdrożenia Lokalnej Strategii Rozwoju LGD Dolina rzeki Grabi 2014-2020”.
  3. Ofertę należy przesłać za pośrednictwem operatora pocztowego lub składać w siedzibie Zamawiającego, ul. Batorego 31 (I piętro pok. 106), 98-100 Łask do dnia 12.12.2014 r. do godz. 14:30. O ważności oferty decyduje data wpłynięcia dokumentów do Zamawiającego.
  4. Oferty złożone po terminie, o którym mowa powyżej, nie będą rozpatrywane.
  5. Zamawiający otworzy oferty w obecności Wykonawców, którzy zechcą przybyć na otwarcie ofert w dniu 12.12. 2014 r. o godz. 15:00 w siedzibie Zamawiającego, przy ul. Batorego 31 (I piętro pok. 106), 98-100 Łask.
  6. Podczas otwarcia ofert Zamawiający ogłosi nazwy (firmy) i adresy Wykonawców oraz informacje dotyczące ceny.
  7. Wykonawca, który nie będzie obecny przy otwarciu ofert może wystąpić do Zamawiającego z pisemnym wnioskiem o przesłanie informacji ogłoszonych w trakcie otwarcia ofert.

 

Rozdział 9
Opis kryteriów z podaniem ich znaczenia i sposobu oceny ofert
  1. Przy wyborze ofert Zamawiający będzie kierował się następującym kryterium:

    Cena ofertowa - cena ryczałtowa brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia (wynagrodzenie miesięczne) - 100%.
    Kryterium cena – obliczana jest wg wzoru:

    C = (Cmin /Cb ) x 100%

    gdzie:

    C - cena
    Cmin- cena najniższa
    Cb – cena badana

  2. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta niepodlegajaca odrzuceniu z najniższą ceną.

  3. Cena podana w ofercie powinna obejmować wszystkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia oraz warunkami stawianymi przez zamawiającego.

  4. Cena, winna być wyrażona w polskich złotych, liczbowo i słownie z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku w formie wartości brutto.

  5. Jeżeli jedynym kryterium oceny ofert jest cena, a nie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie Zamawiający wezwie wykonawców, którzy złożyli te oferty do złożenia ofert dodatkowych w terminie określonym w wezwaniu.

  6. Wykonawca składając ofertę dodatkową nie może zaoferować ceny wyższej niż zaoferowana w złożonych ofertach.


Rozdział 10
Informacje dodatkowe.


Zamawiający zastrzega sobie prawo swobodnego wyboru oferty, jak również nie wybrania żadnej ze złożonych ofert bez konieczności uzasadnienia swojej decyzji i bez konieczności zawiadamiania o powziętej decyzji. Z tytułu nie przyjęcia oferty lub niewybraniem żadnej oferty, oferentowi nie przysługują żadne roszczenia w stosunku do Lokalnej Grupy Działania „Dolina rzeki Grabi” związanych z Zapytaniem Ofertowym oraz złożoną ofertą ( a także związanych z unieważnieniem).


Rozdział 11
Informacja o wykonaniu zamówienie przy udziale środków z Unii Europejskiej.


Postępowanie jest prowadzone w ramach projektu realizowanego w oparciu o Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007–2013; oś IV: „Leader” finansowanego w ramach Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich.

Do pobrania:

załącznik nr 1 - formularz ofertowy

załącznik nr 2 - oświadczenie o spełnieniu warunków