Przeprowadzenie analizy oraz opracowanie ankiet w procesie wdrożenia Lokalnej Strategii Rozwoju LGD Dolina rzeki Grabi 2014-2020 w ramach Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007–2013; oś IV: „Leader” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich.
Lokalna Grupa Działania „Dolina rzeki Grabi”, zwana dalej „Zamawiającym” lub „LGD” realizując Lokalną Strategię Rozwoju w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007–2013; oś IV: „Leader” Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich, zwraca się z zapytaniem ofertowym na przeprowadzenie analizy oraz opracowanie ankiet w procesie wdrożenia Lokalnej Strategii Rozwoju LGD Dolina rzeki Grabi 2014-2020.
Przedmiotem zamówienia jest analiza obszaru Lokalnej Grupy Działania „Dolina rzeki Grabi” pod kątem priorytetów wsparcia w okresie 2014-2020 oraz ocena skuteczności przeprowadzonego procesu wdrożenia aktualnej LSR na lata 2007-2013 oraz adekwatności zrealizowanych i zaplanowanych w Lokalnej Strategii Rozwoju priorytetów wsparcia związanych z jej wdrożeniem. Wyniki badania mają służyć:
- planowaniu efektywnych priorytetów wsparcia w okresie 2014 – 2020 oraz
- wypracowaniu adekwatnych narzędzi wdrażania Lokalnej Strategii Rozwoju w kolejnej perspektywie.
Przedmiot zamówienia zostanie zrealizowany w dwóch etapach.
Etap I obejmuje opracowanie ankiety w celu analizy obszaru LGD pod katem priorytetów wsparcia w okresie 2014-2020.
W celu uzyskania danych niezbędnych do realizacji ankiety, Wykonawca powinien zapoznać się oraz przeprowadzić ewaluację z postępów w realizacji LSR w zakresie analizy danych zastanych, które zastaną udostępnione przez Zamawiającego, w szczególności sprawozdań składanych przez Zamawiającego do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego, ankiet monitorujących - dane sumaryczne Zamawiającego; danych tabelarycznych z wdrażania LSR otrzymywanych z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.
W ramach realizacji Etapu I Wykonawca przygotuje i przeprowadzi:
- 1 grupę fokusową składającą się z pracowników biura LGD w następujący sposób: przeprowadzenie/moderowania spotkania z grupą fokusową oraz sporządzenie protokołu z przebiegu badania oraz przeprowadzenie analizy i wyników badania. Grupa fokusowa będzie prowadzona przez eksperta. Spotkanie co najmniej 3 osób – 2 godz. spotkania.
- 3 fokusów z udziałem eksperta i jednym przedstawicielu Zarządu lub Rady LGD, w czasie 1 godz.
Minimum metodologiczne obejmuje opracowanie ankiet audytoryjnych w ilości reprezentatywnej względem ilości mieszkańców obszaru LGD. Ankieta powinna być skonstruowana w taki sposób, że możliwe będzie zamieszczenie jej przez LGD na stronie internetowej.
Etap II obejmuje opracowanie wniosków wynikających z przeprowadzenia ankiet oraz analizę danych wraz z podsumowaniem i wskazaniem wariantów oraz sposobów rozwiązania opisanych problemów.
Raport końcowy powinien dać jednoznaczne, wyczerpujące odpowiedzi na wszystkie postawione cele badania i pytania badawcze oraz powinien zawierać:
- Stronę tytułową i spis treści;
- Streszczenie zawierające wszystkie najważniejsze wnioski;
- Wprowadzenie (opis przedmiotu, głównych założeń i celów analizy);
- Opis zastosowanej metodologii (koncepcji i zastosowanych metod badawczych);
- Opis wyników badania oraz ich analizę i interpretację z uwzględnieniem wyników ankietyzacji oraz porównania wyników ankietyzacji z wynikiem pracy zespołu LSR.
Wyszczególnione powyżej materiały, w tym ankiety muszą być zgodne z zasadami wizualizacji Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz muszą być przygotowane w języku polskim.
Raport końcowy dostarczony będzie w wersji elektronicznej oraz w wersji papierowej – szt. 2.
Zamawiający dokona odbioru raportu w ciągu 2 tygodni od przedstawienia raportu końcowego.
Przedmiot zapytania ofertowego winien być wykonany z należytą starannością
i zastosowaniem wiedzy i umiejętności niezbędnych do jego wykonania.
Wykonawca zobowiązany jest do realizowania przedmiotu zamówienia zgodnie z przekazanymi wskazówkami oraz jego terminowego wykonania, umożliwiającego Zamawiającemu akceptację zamówienia a Wykonawcy terminowe jego wykonanie.
Rozdział 2
Wykonanie przedmiotu umowy w zakresie etapu I: od dnia 22 grudnia 2014 r. do dnia 30 marca 2015 r. oraz w zakresie Etapu II: od dnia 1 kwietnia 2015 r. do 30 maja 2015 r.
Rozdział 3
-
O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy którzy:
1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności w zakresie odpowiadającym profilowi zamówienia, zgodnie z wymogami ustawowymi. Zamawiający nie precyzuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.
2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia.
Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), należycie wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje) co najmniej dwa zamówienia odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia jak określony w Zapytaniu ofertowym. Wykonawca musi potwierdzić ich należyte wykonanie, poprzez przedstawienie odpowiednich dokumentów wystawionych przez zamawiającego lub odbiorcę dostawy.
3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Zamawiający nie precyzuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.
-
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków.
-
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo w formie pisemnej (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) należy dołączyć do oferty.
-
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunki określone w Rozdziale 3 pkt. 1 musi spełniać co najmniej jeden wykonawca lub wszyscy wykonawcy łącznie.
-
Zamawiający dokona oceny spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczeń i dokumentów złożonych przez wykonawcę wraz z ofertą, wymienionych i opisanych w Rozdziale 4 Zapytania ofertowego metodą warunku granicznego - spełnia/niespełna.
-
Zamawiający wykluczy z postępowania wykonawców, którzy nie wykażą spełniania warunków udziału w postępowaniu.
Rozdział 4
-
W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, określonych w Rozdziale 3 oraz wykazania braku podstaw do wykluczenia, wykonawcy muszą złożyć wraz z ofertą następujące oświadczenia i dokumenty:
1) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie określonym w Rozdziale 3 zawarte w załączniku nr 2 do zapytania ofertowego.
2) Wykaz wykonanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców.
3) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
4) Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
5) Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
-
Jeżeli wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie takich podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
Rozdział 5
- Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informację należy składać w formie pisemnej.
- Zamawiający dopuszcza porozumiewanie się drogą pocztową, elektroniczną. Dokumenty przekazane droga elektroniczną uważa się za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotarła do adresata przed upływem wyznaczonego terminu. Fakt ich otrzymania każda ze stron niezwłocznie potwierdza.
- Osobą uprawnioną do kontaktowania się z Wykonawcami i udzielania wyjaśnień dotyczących przedmiotu zamówień jest: Justyna Tarka, tel. 43 676 21 30, e-mail: j.tarka@dolinagrabi.pl
Rozdział 6
Wykonawca jest związany ofertą przez okres 30 dni liczonych od daty upływu terminu do składania ofert.
Rozdział 7
- Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
- Zamawiający nie dopuszcza możliwość składania ofert częściowych.
- Zamawiający nie dopuszcza możliwość składania ofert wariantowych.
- Wykonawca ponosi wszystkie koszty związane z przygotowaniem, złożeniem oferty.
- Oferta wraz ze stanowiącymi jej integralną część załącznikami powinna być sporządzona przez Wykonawcę ściśle według postanowień niniejszego zapytania.
- Oferta musi być napisana w języku polskim, na komputerze, maszynie do pisania, ręcznie długopisem lub niezmywalnym atramentem.
- Wykonawca może zastrzec, że dokumenty dołączone do oferty stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. W takim przypadku dokumenty te powinny zostać przekazane w formie umożliwiającej zachowanie ich poufności wraz z oświadczeniem na piśmie, że informacje w tym zakresie stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa i nie mogą być ogólnie udostępnione.
- Wszelkie zmiany i poprawki powinny być parafowane przez osobę (osoby) podpisujące ofertę i opatrzone datami ich dokonania.
- Przed upływem terminu składania ofert wykonawca może wprowadzić zmiany do złożonej oferty. Zmiany winny być doręczone zamawiającemu na piśmie przed upływem terminu składania ofert. Oświadczenie o wprowadzeniu zmian powinno zawierać dodatkowe oznaczenie: ZMIANA OFERTY.
- Ofertę należy zapakować w nieprzeźroczystą kopertę.
- Koperta powinna być zaadresowana do Zamawiającego oraz oznakowana następująco: „Oferta na przeprowadzenie analizy oraz opracowanie ankiet w procesie wdrożenia Lokalnej Strategii Rozwoju LGD Dolina rzeki Grabi 2014-2020”.
- Ofertę należy przesłać za pośrednictwem operatora pocztowego lub składać w siedzibie Zamawiającego, ul. Batorego 31 (I piętro pok. 106), 98-100 Łask do dnia 12.12.2014 r. do godz. 14:30. O ważności oferty decyduje data wpłynięcia dokumentów do Zamawiającego.
- Oferty złożone po terminie, o którym mowa powyżej, nie będą rozpatrywane.
- Zamawiający otworzy oferty w obecności Wykonawców, którzy zechcą przybyć na otwarcie ofert w dniu 12.12. 2014 r. o godz. 15:00 w siedzibie Zamawiającego, przy ul. Batorego 31 (I piętro pok. 106), 98-100 Łask.
- Podczas otwarcia ofert Zamawiający ogłosi nazwy (firmy) i adresy Wykonawców oraz informacje dotyczące ceny.
- Wykonawca, który nie będzie obecny przy otwarciu ofert może wystąpić do Zamawiającego z pisemnym wnioskiem o przesłanie informacji ogłoszonych w trakcie otwarcia ofert.
-
Przy wyborze ofert Zamawiający będzie kierował się następującym kryterium:
Cena ofertowa - cena ryczałtowa brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia (wynagrodzenie miesięczne) - 100%.
Kryterium cena – obliczana jest wg wzoru:C = (Cmin /Cb ) x 100%
gdzie:
C - cena
Cmin- cena najniższa
Cb – cena badana -
Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta niepodlegajaca odrzuceniu z najniższą ceną.
-
Cena podana w ofercie powinna obejmować wszystkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia oraz warunkami stawianymi przez zamawiającego.
-
Cena, winna być wyrażona w polskich złotych, liczbowo i słownie z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku w formie wartości brutto.
-
Jeżeli jedynym kryterium oceny ofert jest cena, a nie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie Zamawiający wezwie wykonawców, którzy złożyli te oferty do złożenia ofert dodatkowych w terminie określonym w wezwaniu.
-
Wykonawca składając ofertę dodatkową nie może zaoferować ceny wyższej niż zaoferowana w złożonych ofertach.
Rozdział 10
Informacje dodatkowe.
Zamawiający zastrzega sobie prawo swobodnego wyboru oferty, jak również nie wybrania żadnej ze złożonych ofert bez konieczności uzasadnienia swojej decyzji i bez konieczności zawiadamiania o powziętej decyzji. Z tytułu nie przyjęcia oferty lub niewybraniem żadnej oferty, oferentowi nie przysługują żadne roszczenia w stosunku do Lokalnej Grupy Działania „Dolina rzeki Grabi” związanych z Zapytaniem Ofertowym oraz złożoną ofertą ( a także związanych z unieważnieniem).
Rozdział 11
Informacja o wykonaniu zamówienie przy udziale środków z Unii Europejskiej.
Postępowanie jest prowadzone w ramach projektu realizowanego w oparciu o Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007–2013; oś IV: „Leader” finansowanego w ramach Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich.
Do pobrania: